jules34

Member
Joined
Dec 5, 2014
Messages
277
Reaction score
6
Points
18
Hello,


obviously the tactic that works best on this edition of fm19 is 442 or 4141. But I'm not a fan of these devices and besides I have not effective to play with. Also I tried to adapt my tactics on fm18 which worked very well.

Although I think it is still improvable it reflects my philosophy of football: score a lot of goals (although I have to concede a lot ;-) Balance, victory in league 1, in Cup of France, in cup of the league, in Europa League for this first season 2018-2019.

- Positive points: 143 goals scored in the championship, a very enjoyable game, the MC score a lot of goals (especially on shot from a distance), the 2 scorers also.

- Negative: Many goals conceded (46 league 1, but my 2 DC are very slow! ... and my 2 laterals not very good marking), a lot of cards (and red cards!)

Personal note on this fm19: many (too) goals on corner, a lot of direct free kick conceded, a lot of goals on shots from afar (Gustavo scores 24 goals) I hope this tactic will give you as much pleasure and good results as for me ...

My XI:
View attachment 12440

Ligue 1 season 18-19:
View attachment 12439

Several match:

View attachment 12438

View attachment 12437

View attachment 12436

View attachment 12435

View attachment 12434

View attachment 12433

View attachment 12432

View attachment 12431

View attachment 12430



Tactic link: View attachment 12428
 
This looks insane. could you take a screenshot of your team page ordered by goals?
 
salut jules34, tu me confirme que tu es bien sous 19.3.4 ?

quel a été ton recrutement, j ai vu jo ennesgein un wonderkids présumer.

sacré bralée contre paris, t as crées les set pieces ou c est par défaut ?

j edite le post: je lai essayé sur ma partie avec l ASSE, car le 442 shredder montre de grave signe de faibllesse au bout de 2 saisons pleine et prolifique. pari réussi face au TFC pour la 10 eme journée 2020/21 :View attachment 12427
 
Last edited:
from an attacking point of view, this tactic is very good.... defensively it leaves a lot to be desired. hit frequently on the break and shipping a lot of goals, ultimately costing games.
 
I'm wondering if I should not make 4-2-4 out of it so that even the side defenders are withdrawn.
 
Salut,

Pour ma 1ère saison 2018-2019, j'ai acheté:
- un Buteur (Jo Eggestein pour 11M + 14M après 50 matchs. Au départ il ne scorait pas trop mais sur la 2ème parie de la saison il est devenu plus efficace. C'était une valeur sûre sur ma partie fm18)
- un Arrière latéral gauche (Reguilon en prêt)
- un MC (Cuisance pour 25M + 20M après 50 apparitions) au mercato d'hiver car j'en ai un blessé pour 3 moins (Sanson) et Lopez un peu léger.
- un Attaquant intérieur droit/gauche de 17 ans (Morilla pour 2,2M), conseillé par mes scouts.




salut jules34, tu me confirme que tu es bien sous 19.3.4 ?

quel a été ton recrutement, j ai vu jo ennesgein un wonderkids présumer.

sacré bralée contre paris, t as crées les set pieces ou c est par défaut ?

j edite le post: je lai essayé sur ma partie avec l ASSE, car le 442 shredder montre de grave signe de faibllesse au bout de 2 saisons pleine et prolifique. pari réussi face au TFC pour la 10 eme journée 2020/21 :View attachment 1204081
 
There is no restriction on language usage. However, this forum comprises of members globally hence for everyone's benefits, please refrain from communicating in other languages apart from English as it is a common language. :)

salut jules34, tu me confirme que tu es bien sous 19.3.4 ?

quel a été ton recrutement, j ai vu jo ennesgein un wonderkids présumer.

sacré bralée contre paris, t as crées les set pieces ou c est par défaut ?

j edite le post: je lai essayé sur ma partie avec l ASSE, car le 442 shredder montre de grave signe de faibllesse au bout de 2 saisons pleine et prolifique. pari réussi face au TFC pour la 10 eme journée 2020/21 :View attachment 1204081

Salut,

Pour ma 1ère saison 2018-2019, j'ai acheté:
- un Buteur (Jo Eggestein pour 11M + 14M après 50 matchs. Au départ il ne scorait pas trop mais sur la 2ème parie de la saison il est devenu plus efficace. C'était une valeur sûre sur ma partie fm18)
- un Arrière latéral gauche (Reguilon en prêt)
- un MC (Cuisance pour 25M + 20M après 50 apparitions) au mercato d'hiver car j'en ai un blessé pour 3 moins (Sanson) et Lopez un peu léger.
- un Attaquant intérieur droit/gauche de 17 ans (Morilla pour 2,2M), conseillé par mes scouts.
 
3 or 2 at the back on this version is very weak point for tactics.
 
I've played it for around 5 games on my Southampton save and the aesthetic of how the goals go in, is really nice.
 
This tactic is helping me progress through the Euro's 2024 with ease managing Holland!
 
It already has been tested. Didn't do too well https://brokensjnf8ewhce8.com/topics/293-TESTED-22222-jules-comeback-by-jules34/page-0.html
 
Top