Mr Langvatn 6-2-2 Stonewall Attack (14.3.1)

• Thread starter Thread starter Mr Langvatn
  • Start date Start date
  • Replies Replies 413
  • Views Views 137K
Started a new save with Liverpool now, not for testing purposes, but to play the game. But just for fun I tried the two different tactics. And I must say that the Counter version is the only one that works well for me. Not good enough team for the Attack version.

I'm trying original tactic with overload mentality and it's impressive with toulouse, it's the best method that I tested :)

I still like Stonewall Counter the best :) Seems to dominate even more than the attack version too, not possession, but in chances.

I still like Stonewall Counter the best :) Seems to dominate even more than the attack version too, not possession, but in chances.
counter is the way too play football not some boring sleepy possesion tiki taka
im testing Your counter stonewall!

counter is the way too play football not some boring sleepy possesion tiki taka
im testing Your counter stonewall!

Agree :) What's the point of possession? In my opinion, it just gives your opponent lots of chances of catching the ball in advanced positions... Route One FTW!

What does your squad and first 11 look like with L?pool Mr L? Im asking cause I wanna start a Liverpool save aswell trying out your tactic, but I cant really see it fitting theyre squad....unless u play Couthino as a cm and retraining Sterling as an advanced forward?

Agree :) What's the point of possession? In my opinion, it just gives your opponent lots of chances of catching the ball in advanced positions... Route One FTW!
last year barcelona, this year bayern lost in champions league against counter football... and in "not real" football i mean in fm14 counter tactics are much better than possesion tacs

What does your squad and first 11 look like with L?pool Mr L? Im asking cause I wanna start a Liverpool save aswell trying out your tactic, but I cant really see it fitting theyre squad....unless u play Couthino as a cm and retraining Sterling as an advanced forward?

Sterling retrained to wingback (since he has decent marking and tackling), Coutinho to CM. Rest fits nicely :) Sterling also plays well in the F9 role by the way, so you can retrain him to F9 instead if you'd like that instead of wb.

Last edited:
Sterling retrained to wingback (since he has decent marking and tackling), Coutinho to CM. Rest fits nicely :) Sterling also plays well in the F9 role by the way, so you can retrain him to F9 instead if you'd like that instead of wb.

Hmm ok, yeah I think I would try out Sterling as a backup for one of the striker positions, as the right wb is allready covered by Johnson and Flanno the first couple of seasons.

Hmm ok, yeah I think I would try out Sterling as a backup for one of the striker positions, as the right wb is allready covered by Johnson and Flanno the first couple of seasons.

Remember that the main goal scorer is the advanced forward, so you might wanna reserve this to Sturridge or Suarez. I like Sturridge better as the AF and Suarez as F9.

Last edited:
P? andre taktikker har mine offensive midtbanespillere underprestert nar de spiller mer sentralt i banen, vil det v?re tilfelle med denne taktikken ogs?? Vil for eksempel Coutinho eller Kagawa briljere like mye som sentral midtbane som de ville gjort som for eksempel fremskutt playmaker?

Gleder meg forresten til ? teste ut taktikken din :)

Last edited:
P? andre taktikker har mine offensive midtbanespillere underprestert nar de spiller mer sentralt i banen, vil det v?re tilfelle med denne taktikken ogs?? Vil for eksempel Coutinho eller Kagawa briljere like mye som sentral midtbane som de ville gjort som for eksempel fremskutt playmaker? Mange ganger er jo dette n?kkelspillerne p? mange lag.

Gleder meg forresten til ? teste ut taktikken din :)

Tja, det er vel ikke de som spiller best p? laget nei. Men forandrer du til fremskutt playmaker blir balansen i laget d?rlig og du vil slippe inn mange flere m?l. Muligens score flere ogs?, men det blir mer ustabilt.

Okei. Noen ofringer m? muligens gj?res for at laget ikke skal slippe inn alle slags mulige m?l imot, hehe... Og etter hva jeg ser s? er denne taktikken god bakover.

P? FM 13 og taktikken rock classic lagde du en taktikk hvor midtbanen og generelt hele lae bidro med ? score m?l, vil vi f? se noe lignende p? denne taktikken n?r det kommer updates?

Okei. Noen ofringer m? muligens gj?res for at laget ikke skal slippe inn alle slags mulige m?l imot, hehe... Og etter hva jeg ser s? er denne taktikken god bakover.

P? FM 13 og taktikken rock classic lagde du en taktikk hvor midtbanen og generelt hele lae bidro med ? score m?l, vil vi f? se noe lignende p? denne taktikken n?r det kommer updates?

Det er desverre umulig p? FM14 :) De har jo fjerna 90% av options ? leke med. Det er en bra taktikk for FM14, men det er selvf?lgelig med forbehold om at det er umulig ? forvente noe tilsvarende som taktikkene p? FM13.

Okei... Ja det er noe rart med hele FM 14. Halvparten av m?lene jeg slipper inn er jo bugs. Sinnsykt mye rart som skjer hele tiden ute p? banen ogs?. Tror jeg hadde 10 kamper p? rad hvor det ble d?mt straffe til enten meg eller motstanderlaget.

I am now setting OI's on the tactic. What an insane improvement that is, really. V2 coming! The opposition barely gets a shot at goal now!

Last edited:
Insane in the membrane... Will delete all three existing tactics after this one gets out :P

Back